Känna barndomen igen

Idag tog jag och Freddy the Dachshund en riktigt lång prommis i det underbara vädret. Han är väldigt hetsig mot andra hundar så när vi fick oväntat sällskap av två Pointrar så vek vi av på en runda jag inte gått på ca 16 år. Sist jag hade tax med andra ord. Ut på landet bar det och gick nästan förbi det ställe jag under fem år bodde med min mor efter hon och pappa skiljt sig när jag var fem år...

Det ligger ca 20-30 minuters gångväg från stan och är bland de bästa ställen som finns att bo på. Är fast bestämd att flytta dit ngn gång i framtiden...

Freddy var också nöjd. Han är så jävla rolig. Säger till honom att "ta råttan" å han blir som galen... Letar å letar å letar... Idag fanns det en hel del snö att plöja igenom i jakten på den fiktiva råttan... Vi mötte även en hel del hundar han ville äta... En som han inte ville äta var en långhårig schäfertik på 8 månader med en väldigt trevlig matte. Vita fluffiga hundar e värst (ju vitare, desto större reaktion på Freddy) så de undviker jag om jag kan... Vill absolut inte att något ska hända... Ännu mindre eftersom att det in te är min hund heller...



Nu ska jag mysa ned mig i soffan... En kvällsprommis blir det senare med.

Laters alla yllen...



Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Härliga bilder. Kan nästan se honom i action...

ler

kramiz

2009-02-13 @ 21:20:02
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Släggmästerministermästaren...eller nåt...

Haha...hundar är så sköna djur! :D

2009-02-14 @ 01:10:21
URL: http://sledgemeister.blogg.se/
Postat av: Mamman

Ja...Freddy han e go han!!!!!

Saknar honom....

2009-02-14 @ 16:06:18
Postat av: MissyElliot

Uppdatera quinna!!!

ler

kramiz

2009-02-22 @ 11:46:32
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Hammarn

Nog för att Freddy är söt.. men nu tycker jag att det är på tiden att du uppdaterar:D kram!

2009-02-24 @ 14:26:30
Postat av: Sanna

Ho ho! Where are you?

2009-02-25 @ 17:20:24
URL: http://sutzana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0