Freddy the Dachshund

Jaha. Så har man blivit med hund. Är numer dagmatte åt Freddy som är en 7 år gammal korthårig, röd normaltax. Han är helt underbar! Funkar kanon med katterna och de tycker att han är jätteintressant! Trisse försöker leka, men Freddy fattar inte riktigt vad han ska göra när han blir påhoppad bakom en dörrpost... hehe.

Jag ska ha honom först i tre veckor och sen när jag börjar jobba blir det varannan. Alla vardagar utom tisdagar (då är matte ledig) och eventuellt varannan lördag. Han är väldigt väluppfostrad, smidig att promenera och lätt i sinnet (han är ju tax och därför förvånar det mig en smula för de brukar vara ganska starka och envisa!). Hans matte lämnar av honom kl 05.40 (!!) på mornarna men då har han redan fått morgonprommis och tvekar inte ett dugg att krypa ner i sängen ett par timmar med mig, vilket är bra för en morgontrött Catja.

Vid halv nio ungefär tar vi en 30 minuters fm-prommis i Apladalen och sen en lång runda vid 15 med en kissepaus emellan. Perfekt att få sällskap på mina långpromenader för det är så sjukt trist att gå ensam! Hans matte lämnade även av hans filtar och korgsäng i morse samt levergodis om vi vill hitta på nåt skoj. De gillar han och är snabb att visa alla sina trick så fort jag tar fram påsen. Sitt, ligg, high five och snurr om vartannat bara för att vara säker på att han ska få godis. :)

Här är han då, Freddy - taksen:


Trisse stulit hundkorg... hehe

Nu ska jag se om jag kan få lite ex-jobb gjort...

Laters alla yllen!

Kommentarer
Postat av: Hammarn

Hihihi vilken söt liten brödlimpa :D

2008-11-17 @ 17:32:38
Postat av: Pontus

På den sista bilden är han ruggigt lik Trisse...

2008-11-17 @ 19:30:22
Postat av: Sl-

2008-11-18 @ 14:47:05
Postat av: Släggan

Ja, jag håller med Pontus. Vilket coolt kamoflagetrix!!! ;)

2008-11-18 @ 14:49:53
URL: http://sledgemeister.blogg.se/
Postat av: Catja

Till Släggster & Pånntuss:

Ja, jag tog fel igår när jag skulle på långprommis. Efter tre kvart fattade jag att jag tagit med Trisse då han jamade... ;)

2008-11-18 @ 15:24:37
URL: http://catjalainen.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

garvar Kan tänka mig att Freddy satt kvar hemma och snyftade....

;-)

Gullig lite sak

2008-11-18 @ 21:18:16
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: sanna

åååh, nämen va söt liten brödlimpa..coolt att han heter freddy..he he!

2008-11-21 @ 13:43:40
URL: http://sutzana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0