Spindlar e eeeekli'a!

Jag har aldrig i mitt liv innan varit skraj för småkryp (undantagen tvestjärtar och fästingar som jag till och med klöks av att se, än mindre ta i!). Just alldeles så spanade jag in världens största "långben-spindel" i taket och kunde inte koppla av till mitt "så ska det låta" och det bara kröp i mig. Efter tretti-elva försök att bussa de två lata, till-ingen-nytta-qaterna på den så var jag tvungen att lyfta ut den i en liiiten låda jag hittade inom räckhåll. Gjorde först en ansträngning att sätta ena katten på "vakt" medan jag hämtade nåt att ta den i - men det funkade föga. Kattfan lade sig nästan på den i ett tappert försök till en kelstund med den läskiga, 8-benta varelsen. Nu är det så att han kelar med allt han kommer över så jag blev knappast förvånad...
 
ja ja... så kan det gå - på karlavägen tretti'två.

Nu ska jag återgå till mitt fredagsmys!
Laters alla yllen!

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

*mohahaha*
Ingen nytta alls de där hårbollarna!
:-)

2008-05-16 @ 22:22:25
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Släggis

Hm...hört att katter var rovdjur, men det vete fan om dina är...men de är i alla fall keldjur...hihihi
GULLEGULL!!

2008-05-17 @ 12:41:41
URL: http://sledgemeister.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0