Ja men för helskotta...

... Inte nog med att man får svininfluensan, H1N1 och har legat platt fall i över en vecka. Nu ska alla jävlar krångla till det med. Jag gick alltså hem i torsdags kl 20.30. Jag slutar egentligen 23.15. Detta innebär en karens på 2 timmar och 45 minuter. Ok. Nu är det ju så att jag var hemma från jobbet igår med, vilket är det 8:e dagen. Den 8:e dagen skall man ha läkarintyg (om arbetsgivaren vill det såklart). Nu pratade jag först med chefen som sa att det typ är "lag" på intyg den 8:e dagen och framåt. Jag sa då att det är ju bara ett par timmar... Men det spelade visst ingen roll.

Läkaren ringde mig idag efter att jag pratat i tre omgångar med vårdcentralen. Han pratade danska som jag nästan inte förstod och kläcker ur sig att de inte kan skriva läkarintyg på telefon "för hur skulle det se ut" ungefär. I samma andetag berättar han att svininfluensan smittar 4-7 dagar efter att man känner sig ok. Dumma jävel.  Konstigt eftersom två av de sköterskor jag pratat med på vårdcentralen säger att de i undantag skriver ut läkarintyg via telefon. Så nu har jag i vilket fall fått en tid på måndag middag för att prata med ytterligare en läkare på vårdcentralen för att förhoppningsvis få ett jävla läkarintyg för två timmar och trekvart!

Fan, jag lackar ur nu tror jag.

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Stå på dig gumman!

Härligt att höra att du är bättre nu, det liksom hörs i "bettet"..

ler

kramiz

2009-09-19 @ 09:27:52
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0