Back in bees-wax...

Nu är jag tebax. Allt gick bra och jag kunde åka hem samma eftermiddag. Lite groggy har man väl varit å skallen och magen har väl plågat mig lite grann. Det är bättre nu dock...

Kl 08 var det dags... Att bli sövd är inte fel egentligen. För det första slipper man se vad alla pysslar med och undra vad de gör, sen är det helt enkelt en härlig känsla. De säger till när de börjar spruta in medlet i anordningen de stuckit in i handen (AJ!!). Det spänner lite, sen blir man helt super-susig i kupan... Livet är helt plötsligt underbart å man älskar alla runt omkring. Sen får man andas syrgas med djupa andetag å på tre röda sussar man som en prinsessa... Precis innan de rullade in mig i operationssalen pratade vi om the fact that I smoke. Mest för att de behöver veta för narkosens skull... Läkaren sa: "Jaha, då gör du annat onyttigt med då eller?". Jag svarade att jag både röker cigarrer å dricker whiskey... På skoj då, vilket hon med förstod.

Bara för att vi pratat om cigarrer så drömde jag om den grävslok Mikael B Tretow pratar om och som gått varm på ett flertal vestibuler. Där ska man ta en välmatad grävling och en myrslok och skära dem i cm-tjocka skivor som numreras med mjuk spritpenna. Sen ska man sätta ihop dem varannan skiva och efter en del andra intruktioner skall man garnera med höns och cigarrer runt om som kronan över i och pricken över verket. Dett var alltså det jag drömde om och var väldigt snabb att informera operationspersonalen om detta så fort jag vaknade efter narkosen. Undra vad fan de tänkte när jag började yra om grävslokar, höns och cigarrer, men å andra sidan får de nog höra ganska mkt konstigheter... :)

När jag väl vaknat ordentligt och blivit av med den bittra, äckliga smak man får i munnen av syrgasen så fick jag två mackor och två koppar kaffe... Sen behövde jag gå och kissa vilket jag åxå fick. Helt yr i bollen men samtidigt väldigt inriktad på att få åka hem så fort som möjligt stapplade jag in dit och ut igen med ansträngning av att inte se allt för groggy ut... Klockan var nu ca 11 och jag ville bara hem. Skyndade på processen och kl 12 kom L och hämtade mig och körde mig hem. Tack kompis!!

Nu tar jag det mest lugnt. Har knappt ont längre och ska se om jag kan ta en prommis till affären senare för att få komma ut lite. Nu blir det kaffe iaf...

Laters alla yllen!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Vad skönt att allt gick bra gumman! Har kikat in hela tiden för att få veta hur allt gått!



Skönt att allt är över va?



Många kramar till dig!



Puss

2009-01-23 @ 16:16:58
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Sanna

Skönt att du mår bra! Verkar som den där narkosen tog där den skulle..ha ha! Svammel, svammel! Du ska se att du snart är "fit for fight" igen..kramisar!

2009-01-23 @ 19:18:13
URL: http://sutzana.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

Vad härligt att det verkar gå över fort....

kramiz



ps, är du syssloslös vet du att jag är gräsänka imorgon...

2009-01-23 @ 20:20:01
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0