Många, långa vägar och vackra kor... :)

Nu har jag varit på tripp igen. Detta var den näst sista i raden och snart kan jag koncentrera mig på att skriva och räkna på heltid. Har varit jobbigt men samtidigt skitkul och vansinnigt lärorikt att vara ute på så många olika gårdar. Där jag var igår och förrgår hade ca 300 kor och ungefär 250 av dem mjölkades i 4 robotar! Helt otroligt egentligen. Det var 9 mil att köra, vilket jag gjorde morgon och kväll i två dagar. Värst var nog igår morse vid 05.30...

Som vanligt mycket trevliga människor som tar väl hand om en student från Värnamo... På denna gården fanns även en 5 månader gammal rottweilerhona som var helt underbar! Oj, vad vi lekte... Sen åt hon kalvbajs. Kalvbajs är nog vad smågodis är för en treåring verkar det som. hehe

Imorrn är det då dags för sista gården i Alvesta. Sen är det en tripp till Alnarp och sen förstås ELMIA Djur och Inomgård i slutet av oktober då jag ska hålla seminarie kvar. Usch vad nervöst!!! Ska väl antagligen stå i montern som SLU har där med.

Idag blir det inte många knop. Ska leta lite efter möbler jag behöver nu när mamman har hittat ny lya att husera i. Säng (STOR) är det viktigaste efter att ha bott först på min egna soffa i fyra veckor och sen i en 80 cm säng i 5 månader. Dags att kunna rumstera större!

Kossan nedan är en blandning, helt underbar. Gården hade även 7 cm tjocka madrasser som korna väldigt gärna låg på... Urgulligt med quosor! Ajj löv-v-v.

Skall även planera helgen en smula - hoppas den blir som jag vill...

Nu tv-kaffe, sen städa...

Laters alla yllen!


Kommentarer
Postat av: Sussie

Det var hemskans vad du far runt gullan!!!!!



Snart klar!?



Kramet/

2008-10-02 @ 12:19:13
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Malin

Tjenixen på dig!



Det där med Elmia... När, var och hur? Skulle ju vara hemskans kul om jag kunde komma ifrån lite och komma upp och lyssna! =)Fast det beror ju på när det blir... Måste ju ha hundpassning också!



Kul för dig att mamsen hittat någonstans att bo! Shoppa på - längtar själv tills det är dags. Blir väl lagom till pensionen =(



Fast jag har köpt lite nya kläder... 3 storlekar mindre i jeans och 2 storlekar mindre upptill (12 kg på 5 månader)!!! Inte dåligt va? Bara för några Jazzpromenader om dagen och utan kladdkaka på onsdagarna i soffan framför TV´n.



Vi måste nog ses snart tror jag... Känns som om det skulle sitta bra med lite partaj eller så. Behöver bara få tummarna loss lite och det tar lite tid för mig. Kan det vara att jag närmar mig 40?



Kramelikram på dig!

2008-10-03 @ 10:05:27
URL: http://riesenjazz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0