Som ett ursketet äpple...

...sa alltid min lilla mamma när man kände sig så där utarbetad, helt slut och trött. Precis så känns det idag. Har jobbat hela veckan och i min ovana att arbeta fysiskt har kroppen skrikit mig rakt i örat varenda morgon: "DON'T DO IT!". "STAY IN BED - OR YOU'RE GONNA DIE!!" Jag är som Kalle Anka på mornarna. Ni vet - på julafton när han blir väckt av Musse på husvagnssemestern. Sån är jag x 25 vareviga otta när telefonen gör mig uppmärksam på att plånkan står och gapar tom...

Slutade kl 14 idag men bestämde mig för att arbeta lite till ute hos mamsen i stugan. Åkte raka spåret dit och röjde i hennes snickar/verktygs/plantera grejor-bod. Där har inte blivit i ordning eller städat på ca 2 år så där fanns diverse döda möss, spindlar stora som lapphandskar och skräp att kasta ut. 1h & 40 min senare var det klart och mamman (som kom från jobbet då och inte visste att jag fixat i ordning) blev så glad att hon nästan fick tårar i ögonen och kunde inte tro det var sant! Alla saker är nu på sin plats i hyllor och på spikar runt om i den 25 kvm stora boden. Härligt med ordning och reda!

Visst är det underbart att kunna göra någon annan så väldans glad med så lite insats?

Har du gjort någon annan glad idag? Inte? Gör det imorrn vettja...! 

Nu ska jag ta en öl och sjunka ned i soffan med ostbågarna jag längtat efter heeela veckan! Yum!!
Laters alla yllen!

Kommentarer
Postat av: maria sundberg

Hej!!!!
Kul att träffa dig idag efter sååå länge!
Ha en bra helg!! kram Mia.S.

2008-05-16 @ 21:12:58
Postat av: sanna

Vad duktig du är! Förstår att mamsen blev glad! Om du skulle få fler ryck sådär, så är du JÄTTEVÄLKOMMEN hem till mej och min stryktvätt, och mina röriga garderober, och min röriga vind..och, och, och...und so weiter..trevlig helg!

2008-05-16 @ 22:16:40
URL: http://sutzana.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Sååå gulligt av dig!
Pratade med mamsen innan och hon var så glad så hon knappt visste vart hon skulle ta vägen!
Gulle-du!
kramiz

2008-05-16 @ 22:23:35
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0