Sol, träning å rubbade gubbar

Jag bara kan inte få nog av det underbara vårvädret. Strålande sol och 21 grader idag. I can't believe it! Varje dag (morgon) har jag tränat 6,5 kilometer (vissa dagar 2 ggr). Energin bara flööödar ur mig konstant.

Trots detta toppenhumör så finns det vissa saker som trycker på mina "nu-blir-jag-skit-förbannad"- knappar. En sådan sak är sura, gamla gubbar. Mötte en sådan precis när jag skulle gå ut på min träningsrunda. Han hade en hårt kopplad liten hund i ena handen och ett björkris i den andra. Mitt emellan satt där en hjärtinfarkts-kagge av globen-storlek. Hunden som gick på min sida gjorde ett litet försök att ta några kliv ut i kanten på vägen till gräset men det skulle den aldrig gjort. Den sura gubben höjde riset och slog hunden upprepade gånger utan att säga ett ljud.

Nu kunde Catja inte hejda sig utan hon sa: Va' gööör du - IDIOT! Och spände ögonen i honom det argaste jag kunde... Ska minsann skriva en insändare i Värnamo Dumheter. Han ska fanimej få "Dagens Ris" själv det äcklet.

FY! Gubbar!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Så talar en äkta djurvän! Bra sagt! Finns så jävla konstiga människor därute så att man blir mörkrädd!!!!!

Ha ha ha ha ....du är bara för skön!

2008-05-09 @ 05:59:49
URL: http://Suzanita.blogg.se
Postat av: sanna

Djurplågare ska döden dö! så det så! Jag blir också skogstokig när jag ser sånt..fy fabian! Ha en trevlig helg i solen! kramelikram..

2008-05-09 @ 09:06:51
URL: http://sutzana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0