Hur gör Catja som djur?

Jag är en nattuggla

Sover som en likadan - lätt och med ena ögat öppet

Jag är listig som en räv

Äter som en häst

Blir hungrig så jag kan äta en hel kamel

Jag är ett morgontroll (är troll ett djur??)

Ofta lugn som en ko

Allätare som en gris

På väg att vandra hem - som laxen uppför åarna (en oerhört stark drift just nu)

Blir pilsk på våren - som en honkatt

Spinner som en kastrerad hankatt

Skällig som en Rottweiler ibland, men kan lika gärna ta det easy som en Bassett

Snabb som en vessla (mest på att prata, men det gör inte vesslor)

Spelar ofta apa

Busig som en hundvalp

Hittar jag nåt jag vill ha, så jagar jag bytet hela vägen - som en Gepard (blir ofta bestulen på samma byte av nån jävla Hyena)

Envis som en Åsna

Lång som en Giraff

Pigg som en mört (fast inte på morgonen då)

Då är jag som en björn som precis vaknat ur idet

Misstänksam som en Grävslok (och lika smaskig skall tilläggas!)

Blir jag kär så satsar jag för livet, som en Pelikan! Hoppas det blir snart, all kärlek går till spillo för fasikens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0