Lurad i telefon


Här har jag varit i två dagar. Greven som bor på och äger slottet äger även den gård jag var och gjorde studier på och stallarna ligger bara 100 meter från slottet. Mycket tjusigt!

Jag ska försöka berätta den här historien utan att skratta så jag gråter. Min mor är på många sätt en helt fenomenal person. Hon är även rolig... Min morbror är ungefär lika småknäpp som min ömma moder och de skojar ofta med varandra. Igår ringde mamma till sin bror, S och samtalet löd som följer:

mor: Hallå hallå?
S: eehh... hallå?
Mor: vad gör du?
S: Vad menar du? Vem är det??
Mor: Jamen, hör du inte vem det är?? Börjar fnissa
S: Nej...
Mor: Men S, känner du inte igen din Syster Yster?? Fnissar ännu mer
S: Nej! Vem är det??

Jag fliker in och säger till mamma att han säkert driver med henne nu...

Mor: Driver du med mig?? Fnissar hysteriskt
S: Nej, vad har du ringt för nummer?
Mor: 03..-....3
S: Jaha, men detta är 03.-....2!!
Mor: Oj! Ursäkta! Skrattar jättehögt
S (som är nån j-la Roland och inte alls mammas bror S): Ja ja, det var ju VÄLDIGT roligt!
Mor: Ja, det var det... Ursäkta igen! lägger på luren och vi gapskrattar i fem minuter

Mannens röst var visst väldigt likt min morbrors, så han undrade väl vem fasiken det var när mamma vart övertygad om att hennes bror bara drev med henne och låtsades inte fatta vem det var... Herregud, vad jag har skrattat! Min mor är underbar... :)

Nu ska jag dricka kaffe (för ögonlocken), åka och handla (t.o.m. råttorna hänger sig i kylen nu), tvätta (allt jag äger luktar ko), lämna dator till far (jävla teknik!), städa (har lammungar i vartenda hörn just för tillfället och jag har inte råd att mata de med, så jag gör mig av med dem helt enkelt!) och sen skoljobba (tar det aldrig slut???).

Laters alla yllen!

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

ha ha ha, hade lika gärna kunnat vara S som drev med lila mamsen...

:-)

2008-06-18 @ 20:10:21
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0