Baby got back!

Gårdagen spenderades på auktion i Ingelstad som jag berättade sist. Lyckades utan större möda ropa in:

1 st polygrip från tidigt 1900-tal
1 st Styckelförstyvare, nästan ny
1 st hästvagnslampa från 1800-talet som skall drivas med fotogen
1 st kaffepanna från 30-talet
1 st batteridriven brasflåsare, nästan ny i originalförpackning (för dem som inte pallar flåsa på grillen själv...)
6 st shampo-/balsamhyllor till duschen, 2000-tal (inte fan vet jag vad jag ska ha de till, men de följde med en annan diverselåda)
2 st blåvita gustavsbergstallrikar från 20-talet
1 st fruktfat i någon slags metall, årtal okänt 
1 st grönt glasfat i 50-talsstuk

Allt detta för ynka 140:-. Som hittat för bövelen, bara styckelförstyvaren är värd 187:-!!

Köpte även 15 gammeldags gräddbullar och två kokta med bröd...

Kvällen gick av stapeln hos M och A med öl och Singstar som tillbehör. Jag rulade (kanske inte rulade då, men vann gjorde jag) på Sir mix-a-lot's "Baby got back". Hemma vid 2-snåret ganska nöjd...

Idag har det gått i snigelfart. Mest legat på soffan, men vid 18 så tog jag mig med Zaphod å köpte pizza och sen blev det film hos honom... Najs! Nu skall jag öppna en påse ostbollar å kolla Golden League!

Laters alla yllen!


Kommentarer
Postat av: tina.

Vad ÄR en styckelförstyvare??????????? Och en polygrip med för den delen? Tydligen är man hemskt oallmänbildad...

2008-07-19 @ 07:52:56
URL: http://pterno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0