Catja alias "osis"

Varför skall det vara smidigt när det kan vara krångligt? Senaste tiden (läs: hela mitt liv verkar det som) har jag haft allmän otur gällande maskiner och annat med motorer. Idag är så klart inget undantag när jag upptäcker att tumlaren inte snurrar. Naturligt vis så hade jag EXTRA mycket tvätt denna gången och då speciellt sängkläder som MÅSTE tumlas för annars blir jag inte av med katthåren som täcker hela skiten...
Jag har någon gång läst eller hört att det finns ingen annan stans där det uppstår så mycket grannfejder som i tvättstugan. Det kan jag absolut förstå. Snorungarna och utbytesstudenterna som bor i mitt område verkar aldrig ha tvättat förut och kan ingenting om vett och etikett i gemensamma utrymmen såsom tvättstugan. Skitigt och jävligt är det, så om man tappar ett nytvättat plagg på golvet är det bara att direkt flytta det till saneringsverkstad (eller tvätta om helt enkelt). I början så var jag skitnoga med att sopa, torka golv och maskiner, men när man bara är ca 10 personer utav 400 som gör detta så tröttnar man ju ganska snabbt.

När jag upptäckte att tumlaren var sönder så gick jag genast in och ringde boservice. Damen jag pratade med upplyste mig på fräsig, otrevlig uppländska att felanmälan redan var gjord och att det minsann inte var henne man skulle ringa till när problem uppstår med tvättstugan. jag svarade på ännu fräsigare småländska att: -"De ståå facktisst på dönn att de ä detta nummrrett mann ska rrringa nä de e probblem!".
Shut her up...!

Retar mig ännu mera på att den som upptäckt problemet innan mig och varit duktig att göra felanmälan var så förbannat osmart att han/hon inte ens kunde bemöda sig med att sätta en lapp-jävel på dörren så jag hade vetat det INNAN jag börja tvätta och hade då sparat 3 timmars arbete och kunde bara bytt tvättid!! Jävla mongon!

image136

Kommentarer
Postat av: SläggY

Hmm...låter som om min pucko-idiot-granne har en ond tvilling som råkar bo just där du bor...FYYYYYYY!

2007-09-20 @ 19:21:14
URL: http://sledgemeister.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0