Lite nya bilder och störd nattsömn

Det har så klart inte hänt så värst mycket intressant i plugghålan i Uppsala, men kan ändå bistå församlingen med diverse bilder från i lördags och Trisse i sitt esse...

En annan sak som störde hela min existens var en fest som pågick hos grannen ovanpå natten till i onsdags. Ett stort gäng amerikanare väckte mig med vrål och stoj kl 01.30 på natten och gav sig inte förrän strax efter 04 på morgonen. Ni kan själva tänka er ilskan som bubblade sig fram i plugghästen Catjas hela medvetande då hon skulle upp 07.30 för att gå på föreläsning. Att man festar är inget konstigt om det är helg, men att vråla sig hes ända till 04 en onsdagsmorgon kan jag bara inte acceptera! Under en period stod de precis utanför mitt fönster och förmedlade högjlutt sina fylle-känslor till de på ovanvåningen och då brast det inte bara för mig utan även grannen jämte. Han öppnade sitt fönster och fräste:
-Shut the FUCK UUUUUP!! I mitt inte så stilla sinne kunde jag inte hålla med mer och trodde naivt att gapandet skulle upphöra (klockan var då strax efter 03...). Men icke, festen fortsatte inomhus och man kunde misstagit festmänniskorna för en skenande elefanthjord. Hade jag vetat precis vilka dessa människor var så hade jag bemödat mig att klä mig och gå upp för att säga till, men nu är man den mer försiktiga typen vad gäller okända, partyanimals från USA att man låter bli.

Den enda hämnd jag kände mig modig nog att utkräva var den (väldigt ilska) lapp jag satte upp på trapphusets dörr på morgonen efter. Jag skrev i på engelska svart tusch (ha ha HA!) och tackade ödmjukast för att de hade hållt mig vaken till gryningen och det känns skönt att man har så respektfulla människor som grannar.

När jag sedan kom hem på den tidiga eftermiddagen (för övrigt nöjd över att äntligen fått en remiss till ortopeden för att laga min trasiga axel) hängde lappen inte kvar längre. Jag hoppas och tror att det var de som festade natten innan som skämts så att de tog ned den själva...

Nu till bilderna då ja... :)

                  
Min älskade lilla Trisse i sin filt (med katter på...), en ruggig höstdag i plugghålan (ser ni Bitch-Mobilen till vä??), M & A i lördags och sist jag & A samma kväll.

Nu måste jag återvända till pluggeriet.

C ya laters alla puckon.

Kommentarer
Postat av: syrran

Fasiken, vi hämnas på dem när jag kommer upp!
kramiz

2007-10-12 @ 20:40:09
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Myra

Sådana där fester är ju URkul! Om man är med på dem själv. ;)
Men visst, jag håller med dig. Helger är en sak. Vardagar en heeelt annan. Jag hade nog också gruvat på nån hämnd. Moahahahaa

2007-10-15 @ 16:21:50
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0