Måste man alltid lyssna på sig själv?

Finns det någon här i landet som vet hur man gör för att slippa höra sig själv? Orkar inte ens med mina egna tankar nu. Skulle behöva någon sorts öronproppar som verkar från insidan på nåt sätt.
Det är mycket i livet man känner att man kanske skulle vilja börja om från början med, eller helt enkelt låtit bli helt och hållet. Visst är det lätt att vara efterklok med facit i hand, men samtidigt så kunde man besparat sig en hel del hjärtesorg. Klart att man utvecklas och växer som person med alla typer av upplevelser och det är det som gör en till det man är. Det jag i första hand undrar med dessa erfarenheter är att hade jag varit mer tillitsfull och inte lika skraj om jag inte genomgått dessa nederlag? Ingen vet mer än framtiden antar jag. För varje nederlag känner jag ändå att jag krymper som person istället för att bli mer av mig själv och starkare.

Klart att man vill vara den bästa version av sig själv man bara kan utifrån de förutsättningar som givits en, men det är inte lätt när man får intrycket av att det man tror är den här "bästa versionen" inte håller måttet i de förhållanden man väljer att inleda. Vid varje ny start är jag mer osäker och litar mindre på att jag räcker till. Med tanke på senaste tiden ännu mer när man för en gångs skull litade på sin intuition och sina känslor...

Ska man våga ta nya tag? Ska man våga lita på sin egna förmåga igen? Kommer det att räcka till? Måste jag ändra på "min bästa version"? Jag kanske inte är den jag bör vara... Jag vet inte ens om jag orkar och jag vet inte om jag orkar bråka med mig själv nåt mer heller.

Som ni märker är det ingen bra dag idag. Hoppas morgondagen har ett bättre erbjudande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0