Galej i lilla Värnamo...

Äntligen fick jag med min älskade schvesster ut på galej i lördags! Hujeedamej & haadaste tide' vilket kalas det blev...

 image34
Jag, sösster & Sanna... Glada i hågen - inte så lite glada heller... Mohahahaha


image35
Nell, Andreas & Sösster... Allvarliga de ser ut! Skämmes ta mig FAN!!


image36
Nisse tar för sig av den smakliga lilla ostbrickan...


Kvällen började hemma hos mig på Storgatan där ett friskt intagande av rock-musik, ostbricka och öl snabbt hamnade på tapeten. Jag, Andreas, Schvesster, Sanna, Nisse, Nell och Släggan travade bort till stadens enda krog, Harry's runt kl 22.30... Där svängdes det lurviga tills (fylle)hungern gjorde sig påmind & färden gick till den närmsta hamburgerian - Sten Stures! Satan i gatan och "fyy jääsingens så gött den smakar den räälige skiten" (var så god, Patrik... hehe) vilka kulinariska kullerbyttor de kan skapa så sent på en lördagsnatt... Åt mig kräkfärdig på en 150g:are med söt-stark senap, TRE ostar och massa rostad lök på väg hem vallandes en susig sösster och en susig Nell... Orkade inte vänta tills deras taxi kom så jag sprang upp till mig och sjönk ner i (ytterligare ett sus senare från ölen) min lilla, men oväntat bekväma slaf... Klockan var då ca 04 på morgonkvisten och kajorna hade förstås redan vaknat och kraxade sin UNDERBARA morgon-serenad. Med sus i huvudet lyckades jag somna ändå, men tro FAN att jag vaknade kl 08 och det var lögn i helvete att somna om. Vid den här tiden var kajorna färdiga med sin sång och skatorna hade avlöst dem i ett evigt skrattande på linan 0,25 meter från mitt fönster... Detta gjorde så småningom att betongkepsen togs på och att det inte var några större problem att knoppa in runt 23 på söndagskvällen...!

image37
Att så koncentrerade vi är på denna bilden...!


Kommentarer
Postat av: Sýster Yster

Thanx, så mycket för en suveränt trevlig afton...
(ps. du åt nog nattamat för oss allihop!!!) å min lilla bamse smakade inte så mumsigt på min lilla tunga, kan inte fatta detta.....
kramiz å hälsa skatorna
(själv sussade jag bort hela dagen utan att bli väckt av vare sig skator eller andra kraxiga varelser....he he.)

2007-06-20 @ 21:15:34
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Hon med hästen... kommer du ihåg?

Tusen tack för en galen kväll! Men kommer du ihåg vad du var sugen på?

2007-06-22 @ 13:21:53
Postat av: Hon som vill sitta PÅ hästen

Klart jag kommer ihåg! Anytime... Säg mara when så e jag på! Det vore ju kanoners kul...! Behöver få lite hästlukt i näsan nu... saknar det som attans...!

2007-06-24 @ 21:38:59
Postat av: Hon som vill sitta PÅ hästen

Klart jag kommer ihåg! Anytime... Säg mara when så e jag på! Det vore ju kanoners kul...! Behöver få lite hästlukt i näsan nu... saknar det som attans...!

2007-06-24 @ 21:39:13
Postat av: Rockande morsa där uppe!!

Hey å hå!! Ni ser ut att ha ruskigt skojj där nere :) *rockar högre och låssas att jag oxå e på fest *

2007-07-02 @ 21:54:39
URL: http://nomrnicegirl.blogg.se
Postat av: Hon som INTE har blusar..

Gulligt av dig att vilja sätta en brosch (ja, hur fan stavar man brosch igentligen...?) på våra blusar. Men du. Tänk till lite. Kan du ärligt talat se mig med en blus på? En BLUS!!! Jag hade en blus en gång. När jag var 16. Den var grön, blommig och glansig. Jag måste bränna de korten! Bränn, bränn, bränn!
Du får rida när du vill. Wypke bara går där i hagen och väntar på dig! Nästa vecka?

2007-07-07 @ 10:30:48
Postat av: Anonym

Tjena Tjejen :-)
Kul med din blogg.Kollas gärnet nu, och på Camillas mé. När jag såg Malin Nilsson så höll mitt hjärta på att stanna.Fa...n vad kul att se henne igen.Hälsa henne såå gott från fam.Fässberg i Borås..Kramiz Veronica

2007-07-13 @ 22:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0