Vill vara för mig själv men inte ensam...

Jag tycker att det är vansinnigt skönt att vara själv. Jag har därför inget som helst behov av att umgås med andra mäniskor i tid och otid. Många som jag känner (mer eller mindre ytligt) kan helt enkelt inte vara ensamma. De måste ha någon (tjejkompis då, för jag talar om tjejer - killar har mer sällan detta problem vad det verkar) med sig vart de än ska. De kan inte åka in till stan själva, de kan inte handla på ica själva, de kan inte titta på tv utan att det hänger fem tjejer till i soffan, de kan inte förbereda sig för krogkväll själva utan ska ha minst två tjejer till inne på toaletten när de sminkar sig och fixar håret och de kan inte leva sitt patetiska vardagsliv utan att hålla handen på nån ytlig tjejkompis.

 

Nä, fram för mer självtänkande och självgående individer som umgås i kvalitet inte kvantitet!

 

Det tycker jag, men jag kanske inte är den stereotypiska "tjejen" då kanske.

 

Naturligtvis så vill man inte alltid vara ensam utan jag längtar även efter den där varma känslan av att man har någon hos sig och då är det inte tjejkompisar jag talar om. Katastrof efter katastrov i dejtingsvängen gör en kanske lite extra vaksam eller ett bättre ord är kanske trött. Trött på att gå på nitar på löpande band. Men det sägs att man måste gå igenom många som inte passar en innan man faktiskt träffar rätt. Mina många har jag gått igenom nu, så nästa gång jag ska ge mig in i det så borde jag träffa rätt (statistiskt sett i alla fall).

 

De säger att hoppet är det sista som lämnar människan och jag håller fast vid det med tänder och klor.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken tur att alla är olika! :) Hur tråkigt skulle det inte vara annars... om alla fungerade och tänkte likadant? Tjingepling

2007-12-04 @ 12:06:30
Postat av: syrran

Håller med du. Tycker oxå att det är jätteskönt att få vara själv. Inte alltid, nädå, men lite då och då. Glo på tv själv, åka och handla själv....ja du vet!

kramiz

2007-12-05 @ 20:06:18
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Släggan

Hmm...ja...jag håller med dig...

2007-12-09 @ 10:53:29
URL: http://sledgemeister.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0