Tenacious D - one of my all time favourites


Jag har blivit "tagen" av min sösster! Mer om det imorrn för nu ska jag svimma i soffan med en kebabrulle med extra majjo från Babylon, halstabletter, en styck mag-trampande kelgris till Bailey och 467 näsdukar...

Har jobbat över 4,5 timmar redan denna veckan och detta fastän jag varit sjuk. Besitter fortfarande den värsta sommarförkylningen som skådats denna sidan dalälven sedan 1898! Fan att man ska ha ett samvete som gör att man inte bara släpar sig till jobbet fastän man är sjuk utan att man tillråga på allt jobbar över vareviga dag. Mitt största dilemma har varit när jag jobbar mycket "böjd framåt"... Gissa elvan under näsan och bihålor som nästan är lika stora som spädbarnshuvuden! Mina arbetskamrater har tittat snett på mig och viskat till varandra när jag (för att underlätta min obekväma situation något) grymtat högt och mumlat något med orden "det var då själva...", "snor" och "föö' heeelvete" varje gång jag böjer mig ned - och böjer mig tillbaka... Detta kan liknas en förbannad, tjock gris med åldersledbesvär.

Här är Tenacious D med en av de bästa låtarna jag vet - "Tribute"
Den här videon är helt suverän och har ett par små tillägg som du kanske kan lista ut... Vem är den kände rockaren som agerar djävul (som även var trummis i ett av de största banden på 90-talet) och kan du identifiera den världskända komedi-skådisen som struttar förbi i slutet av videon??

Rocka loss och var så goda. Jag säger inte mer än det!


Kommentarer
Postat av: sofie

tack för tipset!
har ungefär samma längd på mitt hår som du, så det måste jag testa:) hehe, jag har ju "själv lockigt" hår men plattar det, så då kan jag ju ena dagen ha lockigt och andra platt=) tack ännu en gång! =P

2007-08-02 @ 19:08:52
URL: http://soffiy.blogg.se
Postat av: Johanna

bra låt =) Såg skådisen...men va f*n heter han nu igen...grrr...Krya På Dig...Kram

2007-08-02 @ 22:27:32
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: Nell

Åh, vad jag garvar när jag läser dina rader! Alltså, inte för att jag är glad att du snorar. För det är jag inte. "Två spädbarnshuvuden".. ha ha, tro mig... JAG vet hur stora dom är. Dom kan kännas som Valmettraktorer ibland.

2007-08-02 @ 22:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0