Loke da pig king...

Ja, vad ska man säga. Skönare hund får man leta efter! Fick en gris (!) av min morbror i födelsedagspresent och den har blivit en stående favvis här i det småländska hemmet (läs mer och se bilder HÄR). Egentligen är det en hundleksak och jag lovar att den går hem hos de fyrbenta (hos oss Homo sapiens med skall tilläggas!) När man klämmer på den så grymtar den dovt vilket gör de flesta K9 alldeles till sig i trasorna. Loke, som är min klasskompis My's underbara räka fick låna Da Pig när de var här och hälsade på i eftermiddags. Stolt som en tupp (hmmm, kanske en höna, eller vad säger du My???) blev han i alla fall.

     

Ett nytt ordspråk har myntats i skåne de senaste dagarna, har ni hört??:
Smakar man höna får man ont i ögat

Kan knappt vänta tills jag har tiden att skaffa en egen vovvse. Gud vad man kan längta... Får klara mig med de andra två ullisarna så länge... Men visst börjar de bli till åren. Utpptäckte härom dagen att Trisse-räkan har tappat alla de små framtänderna i underkäken. Eller han har EN kvar och den står på sniskan som ett litet risgryn på en ettåring... hihi. Hoppas bara att det inte är tandröta eller ngt liknande... :(

Nu ska jag åka kana i duschen, sen blir det så klart Idol på tv. Uttagningarna är det roligaste...

Lejjters alla yllen!!

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Ha, sicken sötis!

;-)

2008-09-04 @ 18:38:38
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: tina.

Det var middag hos Terhi o Linda igår och det vart ju en hel del "vill ha hund" snack... så du är inte ensam!!!

2008-09-04 @ 19:58:43
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: My

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!! Hahaha, jadu den där lille knorren var poppis! Och, Ont i ögat du får om höna du äter...(säges på Yoda-språk)!



Tusen tack gumman för igår, så kul att träffa dig igen!



Have fun och hörs snart igen!



/My

2008-09-05 @ 09:25:26
Postat av: MissyElliot

Var det inte "Storahunden" han hette, det däringa åbäket?

fnissar

2008-09-06 @ 10:28:09
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

Så söt

2008-09-09 @ 09:22:48
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0