B1 och U2 reunited!

Ja, underbarare fredagskväll får man leta efter! Min allra bästa vän som jag bara träffar ca 1-2 ggr om året hade letat sig hem till barndomsstaden för lite kontemplation. Vi har varit "bästisar" i 28 år i år... Det ni! Vi bildade tidigt en klubb som hette "Busungarna" varpå namnen B1 (jag) och U2 (Lisa) myntades. Denna klubb gjorde åtskilliga gånger att föräldrarna slet sitt hår över alla vansinnesdåd vi styrde upp. Bland annat:

1. Rymde hemifrån till "våra" hästar i Fryele (gick dit till fots ca 1,5 mil...)
2. Skrämde småsyskon genom att måla våra ansikten svarta och väcka dem mitt i natten och skrika för full hals.
3. Gladpackade toalettsitsar
4. Hängde upp L's mammas bh:ar i takkronan i deras sovrum när de sov
5. Låtsades att vi var farliga djur på savannen och rev alla som kom i närheten och röt - HÖGT!
6. Körde slut på batteriet i L's pappas bil genom att hänga päron i takluckan och öppna den så de ramlade ned i huvudet på honom ca 1328 gånger (vi fick starthjälp att komma hem)
7. Citerade "Himla många fina program" och Tysktalande idioter i tid och otid - HÖGT!

Listan kunde göras 3597 meter lång, men ni får använda fantasin...

Jag åkte upp till hennes föräldrahem vid 15-snåret och vi tog en långprommis ut till mammas stuga. Fick under promenaden hjälpa en tjej vars häst hade rymt och hon var väldigt tacksam att hon slapp jaga stor svart häst i tre timmar. När vi kom tillbaka så kurrade magarna så grannen klagade och vi begav oss till Babylons Pizzeria (för övrigt den bästa i världen) via Hemköp för inhandlande av snask och kebabpizza med majjo. Ostbågar och smågodis är ett måste när vi ses även om vi varså mätta att knappt en tiondel av det nådde tarmarna... Som ytterligare sällskap satte vi igång "Ombytta Roller" med Eddie Murphy på VHS:en. Var hemma vid 21.30-tiden och då hade jag skrattat varenda minut sedan vi sågs.

Att umgås med Lisa är som balsam för själen och det är oerhört synd att vi inte ses oftare!

Idag vet jag inte riktigt vad som händer, men nåt kul ska man väl kunna styra upp. Nu blir det mer kaffe sen kanske en prommis... Laters alla yllen!


Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Hua, du och Lisa i action. (Det var inte bara småsyskon ni skrämde. Även den större var livrädd för er och vad ni kunde hitta på när ni var tillsammans....)

;-)

2008-08-16 @ 20:13:51
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Myra

Bland det bästa som finns att sluta upp med gamla bästisar, ju.

2008-08-18 @ 19:03:44
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0