The laundry room story continues...

Kääära värld. Som ni alla har förstått så har jag lite problem att ta mig fram i den vardagliga världen. Tvättproblemen igår eftermiddag gjorde mig på ett lite stingsligt humör men det hade jag hållt inne på om jag visste vad som väntade idag. Skrev som bekant upp en ny tvättid till kl 12 idag så jag skulle kunna få tumla alla mina sängkläder och annat nödvändigt.
Dagen började med att jag fick stå och dänka all tvätt som jag fick hänga inne i lägenheten över natten så att den inte skulle surna. Kommer ut till tvättstugan, slänger i den blöta tvätten och trycker på knappen... Gissa vad som hände.

DÖD JÄVLA TUMLARE!!!! Va fan, jag måste varit en elak jävel i mitt förra liv för att förtjäna allt detta krångel!

Naturligtvis var den andra tumlaren fortfarande trasig och jag blev högröd av tvättstugeilska. Då gick jag till en annan tvättstuga som jag egentligen inte skall använda ca 100 meter från mitt hus för att försöka lösa mitt tumlarproblem. Där var en tjej som precis skulle börja tvätta och jag fick lägga i på hennes tid. Hon lovade att inte låsa och jag skulle komma tillbaka innan hennes maskiner var klara ca 12.45.

Nu var jag ju tvungen att ta ett "felanmälanssamtal" till den där jävligt trevliga damen som jag pratat med dagen innan och det gjorde mig inte muntrare direkt. När jag ringde snäste hon av mig med att den som ringt dagen innan lämnat felanmälan på 2 (!!!!) maskiner. Då brast det för mig totalt och jag frääste: varför i hela friden sa du inte det till mig igår fööör då!!???? (innerst inne vetande att det faktiskt inte är hennes fel att de jävla snorungarna i mitt bostadsområde inte pallar sätta upp en lappjävel när nåt är sönder!!). Varför satte den personen inte ett meddelande på tumlarna för?? Jag begriper mig inte på skiten...

Sagt och gjort var jag på plats för att ta min tvätt 12.45. Visst hade tjejen glömt att hon inte skulle låsa och gjort det ändå, vilket innebar att jag fick stå och vänta i en halvtimme innan hon kom. Då hade jag tappat all ilska så arg var jag... Den bara rann av mig som vatten på en mås.

Hatar allt som har motor...

Kommentarer
Postat av: Myra

Jag blir bara mer och mer glad över att jag har egen tvättmaskin.
Har testat på det där med gemensam under några år, men det är hemskt. Enda fördelen jag kunde hitta med det vara att jag inte behövde hänga tvätt i hela huset, men det står jag gärna ut med bara jag slipper resten. :)
Don't kill anyone.

2007-09-22 @ 10:49:03
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: syrran

Ha ha ha, kan inte låta bli att garva lite. Det är än roligare att läsa det än nar du berättade det
*flåt*...
:-)

2007-09-22 @ 22:30:29
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0