Jag vet att jag är en usel och lat människa...

....för att jag inte uppdaterat min blogg på alldeles för länge... Massvis har ju hänt sedan sist och jag ska berätta ALLT, så bara sit back and relax (å håll i hatten).

Ja, då ska vi se... Midsommar tar vi la först antar jag, så att allt kommer i rätt ordning. Den utspelade sig hos Nisse Godsägar'n utanför Gällaryd mitt i det mörka småland. Å mörkt det var det fanimej! Ösregn från tre minuter i 3 (precis innan vi skulle lasta ur bilen på plats - så klart!!) ända fram till morgonkvisten när det begav sig hemåt efter en väldigt blöt (både på in- och utsida... hehe) kväll och natt. Med på bilderna finns inte Malins berömda hårdrocks-hopp... Men hon utför detta på allmän begäran på nästa fest, som går av stapeln SNART??

                               
Nina & jag handlar           Grodspelet e ju skitkul!           Kolla vilken stor! hihihi

                      
BH-servetter...!              Jag & Nina                             Tänk vad lite -OH kan göra...

                
Svartamalin                Min lägenhet får åxå vara med på ett hörn


Peltorfest

Vad ska vi ta mer nu då... Vad har EGENTLIGEN pågått i det lilla by-hålet...? Jo visst, förresten. Jag har varit på en väldigt trevlig Peltor-fest med jobbet... Mycket roliga lekar (tack för insatsen Bitte!) och med lite öl till så blir ju allt ännu roligare...! Denna eminenta tillställning ägde rum en ganska solig, men blåsig fredag i min chefs prassligt nya lya en väldigt brant cykeltur från storgatan... (helvete vad jobbigt det var att cykla... inte lättare att cykla med en Jonas med 5 meter ben med muskler på heller...). Här följer att utdrag av kvällen i bilder, som jag hoppas att jag inte blir hängd på jobbet för... Man får skylla sig själv ibland... hehe

                                   
En del av skaran...           Suga ärta med sugrör är fan inte lätt, en del anstränger sig mer än andra...

                  
Plocka klädnypor med en hand... Assvårt!  


                               
Ammande barn välkomna                            Chefen present-glad!

                                              
Sandra försöker förgäves lära Sigge att bolla...  Sandra: "-Man gör bara så här..." Sigge: "-Men va ända in iiiii!!"


                                              
Camilla rular på "sockerbitsmomentet" - chefen inte.


                                   
Sigge tar i ända från tårna - men inte fan hjälpte det! Jonas vann ändå och fick guldhjälm. Undertecknad kom 2:a! inte illa va???


Semester i Karlskrona och Malmö/Köpenhamn

Jo visst, gott folk, har även denna torra student lite semester - närmare bestämt i tre hela långa veckor! Första gången jag har så lång semester på 4 år... Härligt!
Först bar det av till Karlskrona med lilla mor förra måndagen. Stannade där i två dagar och vi hann med en hel del. Vi började med att dricka en hel massa öl på O'Leary's sportsbar på måndagkvällen efter att ha ätit deras underbara pasta med kyckling. Dagen efter skulle vi bestämt vara kulturella och vi drog oss ned till Marinmuseét framåt 11-snåret. Det var väldigt intressant även om huvudet var tungt från kvällen innan... Vi lyckades även att gå på en guidad rundtur i hamnen bland alla militära vattenfarkoster... trevligt men lååååååångt! Här ingick ett besök på den berömda repslagarbanan som är ett 300 meter långt hus där man gör rep (!). Trodde faktiskt inte att repslagarkonsten var en hel vetenskap... Kääära värld! Tvinnas hit och sen dit... sträckas här och sen där... tjäras upp och sen ner... Shittess påmmesfrittes säger jag bara...
För att fortsätta hålla oss i historians anda så åt vi historiens största glassar på "Glassiären". Beställde en "liten" mjukglass och den räckte mig från midjan till näsan... Herregud!! Gav halva till måsarna och klagade ändå över att jag ville spy efter intagandet!

    
Modern utanför vandrarhemmet
    
                                      
Wasa - fast inte det berömda (!)  men tillräckligt för att få vara med på bild tycker jag...


Upp med händerna, annars kanonar jag!!!

                 
En liiiiten abborra-jävel kunde skådas när man gick undervattens-gången på museét - och visst faan skulle jag ta kort på den... Ett verkligt minne för framtiden va?

I torsdags åkte jag till Malmö för att göra staden osäker... Passade lagom på att styra kosan till Köpenhamn via "Fields" - norra europas stösta shoppingcenter. Herregud vad stort det var! Kunde inte ens se änden på byggnaden! Åkte därifrån vidare med Metron (som går helt personal-löst vilket innebär att ingen kör tåget! Jag bänkade mig längst fram med de andra barnen och låtsades att jag var lokförare!) Väl inne i Köpenhamn bar det av till Christiania där jag aldrig har varit förr... Där dansade människor fulla och helt öppet hasch-rökandes på gatan men stämningen var verkligen avslappnad och välkomnande... Hann även med Ströget och mer glass (var knappt sugen än så här en vecka efter den förra) och käkade billig, men god entrecote på en grekisk resturang...

image64
Något av en turist står man där framför skylten... Men sån ska man väl vara ibland med antar jag...




Kommentarer
Postat av: Hon som jobbar

Hyvvä päivää perkele!!!!!! Härligt med semester bäjby!!!!!! Ha så roligt och slappt och bra som du bara kan!!!! Själv började jag jobba igen idag! Rätt kul faktiskt :) Massa kramar och nöffande!!

2007-07-16 @ 18:12:10
URL: http://nomrnicegirl.blogg.se
Postat av: syrran

Det var på tiden att vi fick höra & se lite från dig.
kramiz

2007-07-17 @ 10:31:22
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0