It's done...

Det kan man säga och i vilket fall som helst så behöver jag inte ha dåligt samvete för att mitt huvud (och hjärta) varit disträ i mitt försök att låta livet spela sitt spel... Så här med facit i hand skulle jag kunna lägga skulden på mig själv helt och hållet faktiskt. Är man inte redo så ska man inte ge sig in i leken helt enkelt. Så blev det och så bara är det, men är ändå tillbaka där jag började för ett antal veckor sedan... Kanske lika bra även om det känns som om man inte gav det ett helhjärtat försök. Finns ju en anledning till det eftersom hela hjärtat inte ville vara med.

Hoppas att jag kan damma av mitt goda humör (som jag faktiskt använder flitigt i vanliga fall och det hoppas jag att mina vänner kan hålla med om) och låta saken bli av eller försvinna med ödets hjälp. Ibland ristar man meningar i sten som man i ett senare läge vill hacka upp och ta tillbaka... Kan man det tror ni eller ska man konsekvent stå fastlimmad till allt man har sagt förut? Det känns som om jag helt krasst vill hacka loss hela den där satans meningen och slänga den till tigrarna... (fan, de äter ju inte sten... slänga den i sjön får väl gå, bara ingen jävel hittar den sen...)
Klart att man säger saker ibland som man önskar var osagt... Det beror, vad det gäller mig, på att mitt hjärta och hjärna har olika åsikter och den ena talar utan att den andra fått vara med och bestämma. Man blir upprörd eller ledsen och tar i lite för mycket för att få ett gensvar åt det håll hjärtat vill... Det är inte alls säkert att det skulle göra någon skillnad om jag aldrig sagt det där, men man vill ju gardera sig helt och hållet.

That's life on a pinne, men det är väl bara att gilla läget och suck it up antar jag.
*dammar av det goda humöret...

Fick en trevlig kväll trots allt när jag gled in till min sösster där hennes gamla barndomsvän Kate höll till med sin dotter på besök från Västerås. Grillade kååv me' bröö gjorde vi med en annan vän till sösstern och dennes två barn och husband. Mycket trevligt och det blev många skratt åt en massa fånigt barnsliga saker, precis som det ska vara. Skingrade tankarna och det var precis vad jag behövde! Tack ska ni ha godingar!


Kommentarer
Postat av: sofie

håller med dig, röda naglar är så fint, har det nu;) haha

2007-07-26 @ 17:43:36
URL: http://soffiy.blogg.se
Postat av: Syrran

Gött att du var med å livade upp vår kväll!
kramiz

2007-07-26 @ 19:11:55
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Kejtan

Skroooooov!!!
Ha ha ha faaan va kul d va att se dig igen. nu är d du som hör av dig annars kommer ja efter dig me blåslampa. PARTY TE HÖSTEN I VÄSTERÅS!!!
många kraaaamizar te dig från mig

2007-07-27 @ 13:18:25
Postat av: Hon som har lite kortare armar idag

Hyvvä päivä perkele!! :)
Good for you that "it is done"!!!! Hoppas du är lite mer tillfreds i hjärta och hjärna.
Ha det bäst!
Kram!!

2007-07-28 @ 13:15:49
URL: http://nomrnicegirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0