Bolmenpärlan och för mycket tårta

Igår var vi då vid Bolmen och firade min mormor. Nästan hela släkten var samlad som sånär som på två kusiner och det frossades i hembakta delikatesser och tårta. Åt alldeles för mycket (som vanligt) och då jag inte ätit middag var det kris i tarmen när jag och den ömma modern styrde kosan hemåt vid 20-snåret. Det fick bli en Catja Special på "Skrevet" som är Värnamos bästa hamburgerhak. Mamman vart totalt impad av att jag bara stack in huvudet i luckan och hon som jobbar där visste EXAKT vad jag skulle ha fast jag inte varit där på åravis. En Catja Special helt enkelt - 150g burgare med bara liiite sallad, tre ostar, sötstark senap och massvis med rostad lök... Helt gudomligt och mamman tog en likadan, fast mindre... hehe

Stannade till vid morfars grav på vägen och satte en bukett blommor och berättade för honom att jag saknar honom och alldeles speciellt när man är i stugan. Där har det fiskats abborre tidiga mornar och vandrats nattsmyg till Gölen (morfar var utklädd till Näcken och hade gått i förväg utan att vi visste om det. Där smög han med sin fiol i skogsbrynet med ekkvistar instoppat i badbralorna och jag och systern var helt paralyserade!). Det är minnet av morfar det. Lagom galen.

Idag ska jag äta mer tårta. Ska fira småsyskonen som fyllde 16 i söndags. Helt otroligt vad stora de är... Hoppas att de inte är som jag var när jag var 16. hihi

Nähä, nu måste jag rycka upp mig och åka till affären.

Laters alla yllen!


Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Spanx, för igår...

:-)

Mosigt värre....

Ses om en stund för mer kalasande...

kramiz

2008-07-15 @ 13:00:57
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Wille

God morgon



Gör ni nogåt annat än går på kalas och käkar tårta?



ha en fin dag

2008-07-16 @ 06:48:20
URL: http://bt.wilens.se/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0