Shittess påmmesfrittess så snurrigt!

Senaste veckan har varit helt hysterisk. Söndag till fredag gick helt och hållet åt till att förbereda redovisningar av diverse projekt, tentaplugg och sammanställning av studiebesök. Ett studiebesök som var på Glad Gris  där grisarna springer ute i en alldeles idyllisk tillvaro. Underbar korv köpte jag (direkt från gården!) från ägaren Stig innan vi begav oss till nästa gård.

Sen kom helgen som började perfekt med shopping i Gränby Centrum (ett par jeans, nytt till sminklådan, en röd, skitfräck polo och en lite längre stickad snyggtröja...). Egentligen finns det ingen kosing till sådana här utsvävningar men ibland är man villig att ta den smällen bara för att få känna sig som en människa någon enstaka gång emellanåt (jo, normala människor måste inte spara i tre månader för att kunna köpa ett par nya jeans!!). Lördagen tillbringades först i ryggläge för att förbereda sig inför kvällens bravader. Halv 19 blev jag hämtad av J och vi drog till Gjute-A för pajätning och diverse rusdrycksintagande. Sista delen av kvällen och natten revs av på Flustret här i Uppsala och det var väl ganska trevligt. Hur man än vrider och vänder på det så är det ALLTID tusen gånger roligare att gå ut där man känner mer folk. Hela tillställningen på en sådan här krog blir väldigt anonym tycker jag och det ger mig inte så värst mycket. Visst är det kul att umgås vänner emellan, men det blir ju ganska splittrat när man kommer ner på stan... :(

Any-who... Trevligt var det ändå och jag låg platt fall hela söndagen som sig bör med en påse ostbågar på magen och korv mé bröö' till frukost.

Igår började således en ny kurs eftersom den förra slutade i fredags. Nu är det dags för fjäderfä i alla former på korsen och tvärsen i tre veckor. Inte oväntat börjades det redan efter första timmen på förmiddagen att delas ut projekt som skall vara klart inte senare än tisdag i nästa vecka. Just precis i detta tillfälle där jag sitter med ämnesförslagen framför mig så inser jag att jag kommer att få magkatarr under den kommande perioden. Har deadline på etologiprojekt på fredag både det individuella och det i grupp, har två kompendie som jag skall läsa, en bok på 300 sidor, diskussionsfrågor som skall skrivas samt att man skall hinna repetera och läsa studielitteraturen under denna nya kursens gång + det där projektet vi fick veta om igår... Sen kanske man får en omtenta på den förra kursen och då har man ju helt plötsligt lite till att stå i! *suck

image144   image145  image146

Kommentarer
Postat av: syrran

You're back!
Gött att en del är över. Nya tag för nästa....he he he....
Glöm inte att planera in kuligheter om cirkus 3 veckor, för då kommer jag!
kramiz

2007-10-09 @ 16:53:17
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Nell

Åh, jag är så glad att jag inte pluggar! (Jag kommer å andra sidan aldrig att bli "nå´t". suck)
Flustret..Ha, ha, där har jag också varit. För tio år sedan. Jo, jo. Ta hand om dig!

2007-10-11 @ 10:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0