Men ååååå!

Jag vet att jag är aningens hopplös - som en groda utan ben. Måste försöka rycka upp mig och uppdatera bloggen oftare! Känner att tiden rinner iväg och jag har massvis att göra dagarna i ända...

Har en del bilder från påsken som kommer att läggas in snart. På Valborg dras kosan till huvudstaden igen för sista sittningen på tatueringen! Kan knappt vänta... Vill bara få den klar nu ju!

Var ju även på auktion och där skall bilder levereras på inropade ting...

Nu blir det uppstyrning innan kvällsskift på jobbet. Blah!

Lejters alla yllen!   Kastar även in "Apladalsvisan" där går jag ofta med hunden... :)

Apladalsvisan

Av: Algot Fogelberg (Algot Fogelberg (1877-1935) ska ha skrivit denna visa inför en julbasar i Värnamo 1897.)

Jag sjunger, då posetiva ljuderen
sång om kärlek, som mäktig sjuderen
sång om kärlek och hopp och tro
i Apladalen i Värnamo.

Det var en yngling, som hette Peter
från Åkers socken, Hult gården heter.
Han svarvar pinnar, det må ni tro
på stolfabriken i Värnamo.

En lördag gick han aftonstunden
att promenera i gröna lunden.
Han gick, sen solen sig sänkt till ro
till Apladalen i Värnamo.

Där möter han en så'n vacker flicka
som kärleksfullt upp på honom blicka.
Han lyft på hatten och sa:
"Mån tro, är fröken hemma i Värnamo?"

"Ack nej, i Västbo där är jag hemma.
Min far är bonde, mitt namn är Emma.
En liten tid jag blott här skall bo
att lära sy uti Värnamo."

Han sade sedan: "Ack säg, min sköna,
skall ni spatsera uti det gröna?
Till gröna lunden, där sippor gro
i Apladalen i Värnamo."

Så bjöd han henne så vänligt armen.
I deras hjärtan i ungdomsbarmen.
Där byggde Amor snart nog sitt bo
i Apladalen i Värnamo".

Sen sade Peter i kvällen klara
"Säg vill du mig på min fråga svara,
Säg, vill du svära mig evig tro
i Apladalen i Värnamo ?"

Ack ja, sa' Emma, min Peter kära,
att dig tillhöra det vill jag svära.
Till hösten skola vi sätta bo
i Apladalen i Värnamo.

De sutto där, ja i flera timmar,
på kärleksvågor syns Peter simma.
Han var så glad, så han ropte "tjo",
i Apladalen i Värnamo.

Till Västbo styrde nu Emma färden,
och glömde Peter för hela världen
och att hon svurit en evig tro
i Apladalen i Värnamo.

Med sorg i hjärtat och dystra tankar,
då till Amerika Peter vankar.
Han suckar ofta: "How do you do",
du falska flicka i Värnamo?

Ack hör ni gossar, här ner i salen,
tag er tillvara för Apladalen
Ty vet att falskhet, kan ännu bo
i Apladalen i Värnamo. "


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, det går framåt nu! =) Så himla skönt.

X-jobbet, ja suck säger jag bara. Vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag "satte ihop det". Så många olika resultat att räkna på och jämföra hit och dit... Blir ju aldrig klar känns det som. OCH EXCEL!!! Sen när blev jag kompis med det programmet??? Ja, ja man ska alltid ha något att gnälla över... Ha det bäst! Kramar från Skåne

2009-04-21 @ 14:16:36
URL: http://riesenjazz.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

Ja, lite kass är du allt på att uppdatera här...

fnissar

Kul att få hacket klart snart....

kramiz

2009-04-21 @ 20:44:41
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Daniel

vacker sång :)

2009-04-22 @ 15:23:35
Postat av: Marcus

Hej!



Snubblade över din blogg. Det är en vacker visa. Jag blir glad när man stöter på framgångsrika nöjda gamla klasskamrater. Lycka till!



Mvh Marcus

2010-12-16 @ 11:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0