Respect my personal space!

Något jag ganska länge har funderat över är hur andra människor antagligen inte har ett eget personligt space eftersom de stupalöst måste invadera mitt. Under veckan som gått har detta hänt vid ett flertal tillfällen och jag har börja jaga upp mig lite över detta fenomen.

Till exempel så var jag på kvantum igår och där hände det inte mindre än fem gånger. Står jag och väljer en vara i en hylla så kan folk väl inte vänta på sin tur utan de måste ställa sig så ett millimeterpapper inte får rum mellan mig och denna främling. Jag är över huvud taget inte det minsta imponerad av att ha en flåsande människa fastklistrad i min ytterjacka när jag rör mig ute bland folk. Det tar mig ca 1-2 sekunder att plocka till mig mjölken så vänta på din tur, invaderare!!

Det bästa exemplet är när man står i kassakön. Att människor bara MÅSTE stå nästan PÅ mig när jag väntar, lägger upp varor eller inte minst när jag ska betala. Om personen framför mig går fram en aning och jag inte gör det (för jag vill ha SPACE emellan oss) så blänger de som står bakom för att jag inte rör mig framåt i kön. Den som står bakom mig skjuter sin korg upp i hälsenorna på mig för att skarpt visa att jag ska gå framåt. Det verkar som att folk tror att det går fortare ju mer kompakt kön är. Imbeciles!! För bövelen, flytta på er!! Jag sade till en tjej igår faktiskt. Hon stod ungefär 1,3 cm från mig när jag skulle slå in min kod på mitt kort när jag betalade. Hon vart skitsur men det rör mig inte i ryggen - det var hon som rörde mig i ryggen om man ska vara ordagrann!  


Ikväll blir det för övligt kalas hos A & M. Det ska bli kanoners!!

Berättar hur det var senare...

Laters alla yllen!

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Blärk, jobbigt med dumma människor som hela tiden ska promenera på ens nerver så...
:-)
Hoppas att ni får det trevligt ikväll!
Hälsa alla å kramiz

2008-05-01 @ 17:57:44
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Catja

Till sösster:
Läs förra inlägget, miffo!
;)

2008-05-02 @ 02:14:49
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Greger & Gertrud Gregorius

Trevligt, Du är Välkommen till "So You think You can BLOG?!"
GOOD LUCK!!! :-)
skriv gärna ett inlägg och berätta för andra om tävlingen ;-)

2008-05-02 @ 10:51:16
URL: http://www.metrobloggen.se/gregorius
Postat av: Daniel

'Jag sade till en tjej igår faktiskt. Hon stod ungefär 1,3 cm från mig när jag skulle slå in min kod på mitt kort när jag betalade. Hon vart skitsur men det rör mig inte i ryggen - det var hon som rörde mig i ryggen om man ska vara ordagrann!'



hahaha, kan se detta scenario framför mig

2008-11-06 @ 16:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0