Lurad igen...

Jag tror att jag blir galen. Bara för att man inte är en jävel på bilar så kan man bli lurad hur långt som helst. I min blåögdhet så trodde jag att den garanti jag har på en större lagning på min gamla Toyota (bytte bensintank förra året för ca 5000:-) gäller på alla Sveriges Toyotahandlare - men icke! Nu har min tank börjat läcka och eftersom jag lagade bilen på Toyota i Uppsala och inte bor där längre så kunde jag med lätthet få problemet åtgärdat här på Toyota i Värnamo.

När jag ringer dit och förklarar mitt problem så säger en sur röst att: "Vi är våra egna och står inte för problem orsakat hos andra Toyotahandlare!". Jag svarar att: "Det var ju typiskt". Responsen jag får av den kommentaren är att: "Jag tycker inte alls att det är typiskt, det är så det fungerar förstår du!". Jävlar anamma vad arg jag blev. Berättade för den sura mannen i telefonen att så fungerar det inte alls! När jag köper ett plagg på t.e.x. JC och får problem så är det minsann aldrig ett endaste problem att byta varan på en annan JC-butik fast de är s.k. "sina egna". 

Nu är jag trött på att bli lurad av diverse bilhandlare. Inte fan tänkte han sig för heller, den bittra mannen som inte fått nåt på länge... Jag har en väldigt gammal bil som ofta behöver lagas och hade han använt kanelbullen till hjärna så kunde han listat ut att jag är en ganska bra kund som både behöver bilen lagad och som så småningom vill köpa ny bil. Jävla pulver!

Jag kommer så klart inte laga bilen där nu, utan istället åka dit jag vet de är trevliga och tillmötesgående. Alltså Dino's eller MP bil och reparationer. Så det så! So long Toyota i Värnamo - SUCKERS!

Nu ska jag ruska av mig irritationen och åka till affären...
Laters alla yllen!

Kommentarer
Postat av: Greger & Gertrud Gregorius

So You think You can BLOG?!
Viktig Tävlingsinformation Upplagd!

2008-05-06 @ 22:20:54
URL: http://www.metrobloggen.se/gregorius
Postat av: MissyElliot

Blärk, sicka elaka enna!
:-(

2008-05-06 @ 23:12:05
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Sussie

På dom bara...slå dom....ge dom en jävel för faaaaan!!!!!

Kramelikram

2008-05-07 @ 13:36:02
URL: http://Suzanita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0