Singellivets ena baksida.

Jag skulle väl kanske inte påstå att singellivet är varken pest eller en dans på gråa raggsockor, men jag har helt klart hittat en av baksidorna.

 

När man är singel och träffar på någon som är intressant så finns det en typ av försäljningsteknik som alla inblandade använder sig av. Man pratar om sin utbildning, visar hur öppen, trevlig och rolig man är och man är oftast uppklädd och visar sig från sina bästa sidor. Jag är så jääääävla trött på att sälja in mig hos killar jag träffar, som sen ändå inte resulterar i "dejting på riktigt", så att jag snart kräker. Nu låter det som om jag träffar nya killar varje dag och gudarna ska veta att det gör jag då rakt inte. Men tålamodet börjar tryta känner jag och har någonstans inuti mig accepterat att det inte blir bättre än så här - lite i alla fall...

 

Det jag hört ett flertal gånger är historien om att man vill "ta det lugnt" av en hel massa olika skäl och jag tror inte att jag köper det och vet inte heller vad jag ska göra med informationen. Jag tror inte att jag vet vad som menas med "ta det lugnt" heller, vilket försvårar en sådan här situation ytterligare. Ska man låta bli att höra av sig helt och hållet? Ska man bara sms:a? Ska man bara sms:a med något specifikt intervall? En gång i veckan? Månaden? Får man ringa? Hur ofta då i så fall?? Får man berätta att man tycker om den där personen eller att man saknar den? Eller är det "att inte ta det lugnt"?. Är "ta det lugnt" detsamma som frasen "ring inte mig - jag ringer dig"? Är "ta det lugnt" detsamma som att personen som ställer dessa "ta-det-lugnt-krav" faktiskt helt enkelt inte är intresserad, men bara inte är man/kvinna nog att tala om det?

 

JAG KAN INTE SPELREGLERNA!! Snälla, om du vet något om detta hör gärna av dig och förklara för jag har fanimej ingen aning längre.


Kommentarer
Postat av: Sussie

Hehe, ja du. Spelregler!? Jag tror i ärlighetens namn inte att det finns några regler för detta.
Jag är en person som tror på ödet och att det finns en mening med allt, bra eller dåligt.
Tröst för dig är väl i såfall att du inte träffat den STORA kärleken än. Den kommer till oss alla men vid olika tidpunkter....
Kärlek kommer du att få, tro mig. Men jag förstår dig...det blir lite ensamt i längden när man så gärna vill....

Puss på dig!!!!

2008-03-19 @ 13:04:08
URL: http://Suzanita.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Det är inte så himla lätt att kunna reglerna, för det finns så många som inte följer dem! Det är bara att chansa och hoppas att man är på samma premisser!

Ses senare gumsan!

Kramiz

2008-03-20 @ 13:57:14
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Myra

Jag är kass på spelregler. Dessto bättre att gå runt dem. ;)

Jag tror att om man vill 'ta det lugnt' så är det inte riktigt rätt. Sen kan säkert anledningarna vara lika många som personer på jordens yta, men det orkar jag inte ens fundera att gå in på...
Känns det klockrent med den man träffat så kör man så det ryker. Så gör iaf jag. Här väntas inget... :D

Var det fel iaf så märker man ju det, förr eller senare, men man har åtminstone haft en urkul och fartfyllt färd på vägen dit!

/ Da LoveDoctor

2008-03-22 @ 16:26:08
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Släggster

Hm...näe...jag vet fan inte heller hur det funkar!!
Om du kommer på hur det funkar, så hojta för allt vad du är värd!! Jag vill med veta...

2008-03-23 @ 21:58:19
URL: http://sledgemeister.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0