Min lilla stad...

Att det är skönt att komma hem "till de sina" antar jag att ni förstått vid det här laget. Har de senaste dagarna plöjt igenom alla gamla Värnamo Dumheter som producerats sedan den 3:e mars. Någonstans måste man ju uppdatera sig vad som hänt i min lilla stad och det är samtidigt ett perfekt tidsfördriv när det är morgonkaffe.


En sak jag tänkt på nu när jag skummat (ja, jag pallar inte läsa allt... ca 50% av tidningen är ju skräp) igenom alla dessa tidningar är ett specifikt inslag som finns med varje dag. Det kallas "dagens ros" respektive "dagens ris". Här får vem som helst skriva in och berömma eller kasta skit på vad som behagas. Ofta rosas det om diverse dagisfröknar som stått bi med "underbara utflykter" eller någon snäll samarit som hjälpt en gammal tant när hon ramlat eller dylikt. Man kan även se en röd tråd bland riset och vad jag uppmärksammat är speciellt människor som skriver in och skäller på tjuvar som antingen stulit något (i trädgården tex. prydnadstomtar å annat som konstiga människor bekläder sina altaner med, snattat mat på Ica eller bestulit någon ouppmärksam på värdesaker i simhallen) eller skräpat ner och kanske också kört för fort inne i samhället.


Nu tänker jag så här. Man skriver ju insändare för att man vill få fram med ett budskap till en specifik person eller grupp av personer. Men allvarligt, en insändare som vänder sig till denna typ av "petty thieves" och liknande kommer ju aldrig någonsin nå ut till den eller de den berör. Antar man då att tjuven på Ica, som stal ett paket kondomer, över huvud taget läser tidningen? Det tror inte jag nämligen. En människa som måste stjäla någons byxor i simhallen har ju tveksamt råd till en tidning som kostar över 1000:- i prenumeration.


Sen skulle jag kunna tro att dessa insändare inte alltid skrivs för att man vill nå ut utan mer för att avreagera sig för att försöka bli av med den upprördhet som kanske orsakar sömnstörningar...
 

Nu ska jag återvända till dagens upplaga, see ya laters alla yllen!


Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Nog mest för att avreagera sig. Jag var lite sugen på att sätta in dagens ris till den som snodde mina överdragsbyxor ur min cykelkorg, men jag tänkte som du. Den personen lär INTE läsa det och då är det ju ingen nytta med insändaren....
*fniss*

2008-03-25 @ 11:07:35
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: sanna

tjena! välkommen att besöka min blogg! hoppasdu mår bra, och att du har ett skönt påsklov!?kram sanna

2008-03-26 @ 17:37:27
URL: http://sutzana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0