Sol, frys-kyl och spännande tider

Idag har det fina vädret hittat mig i lilla V-mo... Inte för att jag varit ute så värst mycket egentligen men en del ärenden har blivit uträttade. Dagen började långsamt med kaffe å tidning i linje med en 68-årig tant. Ja, de gamla katterna har jag ju med för att bekräfta hela grejen!   Hehe

På tal om qater så fyller "minstingen" Trisse 12 år idag - grattis till min lilla räka!

Vid lunch bar det av med hyresvärd och son till bästa vännen Kanina som trycker på de sista dagarna av dräktigheten. Bara 1 ½ vecka kvar!! Fy fan va spännande. Tror det blir en liten kille. Då tycker jag att han ska heta Lännart (ja, med Ä, alla namn ska ju vara gammeldags fast med annorlunda stavning så varför inte??). I vilket fall som helst så har jag köpt loss deras gamla kyl/sval och frys för de jag hade var från "1900 frös ihjäl" (eller 1983 närmre bestämt...). När det var kirrat hämtade jag resterande loppisfynd hos den ömma modern i stugan och åkte tillbaka till den dräktige och konverserade över en flaska Loka med päronsmak. Hon fick även en av de 6 duschhängarna jag ropade in på auktionen... :)

Hungrig som en kamel drog jag till affären för att inhandla nyttigheter och middag. Orkade inte göra nåt ordentligt, då hela köket är upp-och-ned-vänt så det blev baguette med kycklingröra. Får fixa nåt "reditt" imorrn...

Nu väntar jag bara på att frysen skall bli nog kall så jag kan langa över allt från den gamla som står i "slå-i-tån-i-kanten-läge" direkt vid ingången till köket... Sen blir det burken å slapping. Kanske en kvällsprommis om skallen vill.

Laters alla yllen!

Kommentarer
Postat av: sanna

Va?? Är Trisse 12 år!!? Herreminaje! Trodde han va typ 6, 7 år..O hur gamla blev vi nu då helt plötsligt!! (trodde ju jag va 25 el. nåt..ha ha)

2008-07-21 @ 19:48:09
URL: http://sutzana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0