"Säg till om jag stör..."

Det här är en dikt som jag först hörde från min mamma. Rent generellt kan man säga att alla möten man gör i livet som avviker mycket från det normala kan relateras till dessa få rader. Det kan handla om kärlek men även möten som upprör eller förvånar och som sedan lämnar avtryck i ens själ för all framtid.

"Säg till om jag stör",
sa han när han steg in,
"så går jag meddetsamma".
"Du inte bara stör",
svarade jag,
"du rubbar hela min existens.
Välkommen."

Eeva Kilpi



Kommentarer
Postat av: Mamsen

Visst...den säger mycket!!!Tack för att du kommer ihåg den!!
Kramelikram...

2008-02-01 @ 13:21:13
Postat av: syrran

Stämmer ju så himla bar om det är en person man tycker om. Då är den alltid välkommen att störa!
:-)

2008-02-01 @ 14:05:20
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0