You gotta löööv them...!

Idag bar det då av till grisarna på Lövsta forskningscenter utanför Uppsala. Vi i klassen har varit där förr och det är alltid lika trevligt att få arbeta "hands on". Så klart så är man inte helt pigg och halsen protesterar fortfarande högljutt. Efter halva övningen kände jag en skrikande treåring (i form av huvudvärk) inta min pannlob. Denna skrikande treåring har under eftermiddagen och kvällen antagit en ennan form, nämligen en ambulanssiren på speed med pms... Sådan här skallebank har jag inte haft på länge och inget jag gör hjälper. Känns som om jag sprungit head first in i en betongvägg!

Anywho... Jag fick knäppa ett par sköna bilder i grisstallarna i alla fall.

image128
En daggammal kulting får järnspruta.

image129
En lite trött mamma med 13 hungriga barn... :)

image130
Vi skuttar och gottar oss heeela dagen! Sinsuggor i lösdrift...

image131
Dräktighetsundersökning med ultraljud. Snäll blivande mamma som hade tålamod med vetgiriga studenter! 

Kommentarer
Postat av: Nell

Åh, så jobbigt med huvudvärk!!! Jo, jag borde ju veta. Du hajjar va? Fast det var inte sååå illa ändå och det var klart värt det. Krya på dig, gumman och vet du?? Jag har HOPPAT med Wypke. I lördags och det gick skitbra. Han vägrade inte en enda gång. Visserligen trasslade han in sig i den 60 cm höga oxern ett par gånger när han skulle hoppa från stillastående (en normal häst, typ halvblod hade haft sönder sig direkt),
men annars fick jag några riktigt trevliga skutt. Nu djävlar är man på G!

2007-09-10 @ 22:22:28
Postat av: Mamman

Halledudanedå!!!!Å du....såbra att du känner dig på hinsidan igen!!

2007-09-10 @ 22:41:14
Postat av: syrran

Stackars dej, det är nog så att du längtar för mycket efter minimannen. Det är därför du har huvudverk. Det är bäst att du kommer hem
:-)
:-)

2007-09-10 @ 23:08:29
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0