Mostly blue tuesday...

Lite risig stämning i Uppsala idag... Kan inte riktigt sätta fingret på det men något är inte som det ska. Mycket har ju gått emot mig på senaste tiden med bilfan, katten, kärleken, hemlängtan, trasig axel och alla andra småsaker uppe på det. Bara sådana små irritationsmoment som att man snubblar, river ner nåt, att ärmarna på tröjan hänger upp sig vid påklädnad eller spilla lite kaffe kan få mig att freaka ut i ett rottweiler-morr. Idag är en sådan dag.

Började med att jag vaknade på fel sida. Det menas både bildligt och rent fysiskt. Vaknade med huvudvärk och en pulserande axel (låg på den trasiga axeln då såklart...) och på ett strålande dåligt humör. Iväg till skolan strax innan nio med skrynklad panna i irritation. Tänker mycket i allmänhet på hur jag vill att mitt liv skall se ut och inser varenda gång att det INTE ALLS ser ut som jag önskat. Frustrationen blir såklart ännu större då också. Kom hem en stund efter ett i rasande hunger och med ihållande värk i axel och skallamente. Bestämde mig för att baka en god paj med bacon och gorgonzola fylld med äggstanning. Gjorde det och när den nästan var klar skulle jag ta ut den för att kolla stanningen. Bränner mig och tappar hela pajen så att all fyllning glider ur pajskalet ner på ugnsbottnen. Helvete vad arg jag blev... Det tog 26 sekunder innan min lilla lägenhet på 25 kvm var rökfylld och brandlarmet satte i sta på högsta volym. Fan va bra för min huvudvärk, tänkte jag och slet fram en stor handduk för att fläkta den tjutande brandvarnaren. Detta är inte allt egentligen (fick veta en annan sak som gjorde mig ganska låg), men ska inte gå in djupare på min person idag. Kanske berättar nån annan gång...

Min lilla mor var här i helgen, för att prata om något roligare. Vi hade jättemysigt med shopping och indisk resturang. Som vanligt gick helgen i raketfart och (vad det tycktes) en dag senare skulle hon åka hem igen. En annan väldans rolig sak är att min sösster, Släggster, Pontus och Andreas kommer hit i helgen. Herreminje va kul det ska bli! Behöver hålla humöret uppe just nu och med helgen som var och den som kommer kan det inte bli fel! Välkomna skall ni vara mina sköna vänner!

Nu blir det plugg i genetik och etologi... C ya laters!


Kommentarer
Postat av: Släggministern

Göta petter...det var en HELL-TUESDAY som hette duga...fy fan...nästan så jag blev arg & lite lessen i ögat... =(
Men snart är DJÄVULS-dan till ända & då är det onsdag (lill-lördag) & ännu en dag närme helg...weeeeeeeeeee!
Kram

2007-10-30 @ 18:45:19
URL: http://sledgemeister.blogg.se
Postat av: syrran

Ussijedanemej, sicken dag du hade! Vill inte byta för allt i världen.
(Tur jag kommer imörrn å kan lätta upp stämningen lite!)
Kramiz så länge....

2007-10-31 @ 15:16:11
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0