When is my luck gonna turn??

Torsdag den 29:e nov.

Vet varken ut eller in... Min otursförföljda vardag uppenbarade sig i all sin prakt idag igen. Började morgonen med att kasta ett STORT glas i betonggolvet och splittret spred sig över halva lägenheten. Efter ivrigt sopande och svärande (har lite stingsligt morgonhumör redan innan saker går fel med) så var jag lite sen till skolan och ilade ut till bilen i ett väder som retade mig med hällande blötsnö. Halvvägs till skolan på stora vägen började bilen låta väldigt konstigt i höger framända och ratten drog hårt åt samma håll. I krypfart blev jag ÄNNU mer sen till föreläsningen och när jag parkerade utanför SVA upptäckte jag att höger framdäck var helt jävla platt!

Jag trodde att jag skulle koka över helt fullkomligt!

I vilket fall som helst så såg jag fram emot att luncha med Petra på thaien i Ultuna och skulle ringa henne och bestämma vart vi skulle ses.

Ingen mobil - den låg hemma vid spisen. Visste nu såklart inte att hon skulle bli sen så i tron om att hon redan var där så gick (!!) jag dit. Ingen Petra ju... Köpte mat ändå och lunchade utan de andra, skitsur.

När föreläsningen var över så fick jag skjuts med Emilia till en mekare som håller till inte så långt bort och fann en lapp på dörren: "Tillbaka 16.30". Klockan var då 15.15. Det var bara att åka med hela vägen hem igen och försöka få tag på människan via telefonen (för mobilen hade jag ju inte med mig!). Tur i oturen så skall jag nu få skjuts av Emilia igen ned till bilen vid skolan för att snigla mig bort till verkstaden i hopp om att han har ett däck att lägga på och att fälgen inte är helt förstörd.

More to come.........


Fredagen den 30 nov.

Bilens däck är bytt och jag hade lyckats att INTE förstöra fälgen. Gick ändå på 850:- och räkningen kommer att klättra uppåt ytterligare i nästa vecka när jag ska lämna in den för kylarbytet. Men what the hell skall man göra då?? Om jag inte har bilen ordnad så får jag häcka i Urk-sala över jul och det tänker jag då fan inte göra!

Man kan säga att däcket rök "tur i oturen" för det kunde lika gärna varit så att det smällt i 120 km/h på E4:an halvvägs till småland i jul... Så man kanska skall vara tacksam ändå faktiskt.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Studiebesök på eftermiddagen och nu har jag precis satt i mig två hemmagjorda kebaber. Känns skönt att det är fredag.

Kommentarer
Postat av: syrran

Usch, din stackare. Jag lider med dig.
Tur att du kommer hem snart så du kan få lite söstra-vård!
kramiz

2007-11-29 @ 20:44:52
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0