Vaknade med ett morr...

Ja, vad ska man säga. Inte nog med att man är en fattig student, nu ska man bli ännu fattigare. Vaknade av att grannen ringde i morse och sa att det satt en böterslapp på min bil. Jag kan själv se parkeringen från mitt fönster och vevade upp med en gång... Visst, där satt den... 350:- att betala in till parkeringsföretaget. Bor nästan på landet så att man ska betala för att parkera här ute är löjligt till att börja med. Jag har bott här i 2,5 år snart och har alltid betalat parkeringen som jag ska och bilen stål ALLTID på samma plats. Att jag fått böter beror på att jag har ett litet nylonskynke på framrutan för att jag inte ska behöva skrapa ihjäl mig på mornarna och killen som bötade hade inte ens försökt att lyfta i det ens...

Det var bara att slänga på sig lite kläder och vagga ut till bilen. Väl där ute såg jag att det var TVÅ böter jag fått... En sent i gårkväll och ytterligare en tiiidigt i morse. Är de inte kloka???!!! Jag trodde jag skulle få spel och gick rakt in och ringde till M.P. Killen på kontoret höll mer eller mindre med mig när jag berättade att jag alltid varit noga med att betala och att det aldrig någonsin skulle löna sig att försöka "komma undan" parkeringsavgiften när de cirkulerar här tre ggr/dag... Han sa att jag skulle skicka in böterna och skriva en lapp, så om jag har en jädrans tur så kanske jag slipper betala...

Kontentan av det hela: God morgon, Catja och trevlig helg!!

Fan!

Kommentarer
Postat av: syrran

varför gör man som parkeringsvakt så?
Jag kan inte fatta att man inte har någon känsla i kroppen....
Korkade människor!
kramiz

2007-11-16 @ 19:44:50
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Myra

*morrar i kapp*
Eller har du slutat morra nu...? ;)

2007-11-19 @ 17:09:41
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0