Ska man bli härdad eller???

Motgångar i vardagen skall INTE underskattas. Om inte vardagen fungerar och flyter på så blir mycket av de större sakerna i livet påverkade på diverse olika sätt. Jag vill själv tro att jag är härdad i och med alla bromsklossar och krångligheter både på vardagsnivå och högre upp i skalan. Känner att efter mitt största psykbryt för två veckor sedan så blir jag bara mindre och mindre påverkad eller irriterad av all skit som förstör slentrianlivet.

Dagens datum är inget undantag...

Började med att hälla ut en halv kopp kaffe på morgonrocken och vidare ned på bara ben inunder. Brände jag mig? JA! Tur i oturen att man har mjölk i som tar udden av hettan. Efter det så satt jag på en av utbildningens sämsta övningar/föreläsningar och blev bara mer och mer rastlös och frustrerad. Kom hem strax efter tre på eftermiddagen och hade då fått brev från parkeringsbolaget som bötfällde mig (2 ggr!!) i helgen och då har jag glömt lägga i parkeringslappen (hence - beviset!!) i det överklagande-brev jag skickade. Föbbe faaan...

Klockan 18 var det dags att tvätta och ni som följt bloggen vet att det brukar inte fungera så bra för mig och jag och tvättstugorna är inte alls på samma våglängd. Naturligt vis fungerade inte torktumlaren (jag har i alla fall lärt mig att kolla det innan jag börjar tvätta... hehe) så jag fick skriva upp en ny tvättid imorgon och bära tillbaka all tvätt igen.

Ska gå lång dag i skolan imorrn och hade tagit upp en bit god paj ur frysen. Till den ville jag ha en krispig grönsallad som jag köpte igår på Ica i Brottsunda. Tror faaan att det bodde en stor fet larv i som hade bajsat sig fram genom hela jävla salladshuvudet i vartenda litet veck så det var bara att slänga.

Nu känner jag så här:
Ja, vad ska man säga - skit samma, allt går ju åt helvete hur man än bär sig åt...!

Kommentarer
Postat av: syrran

*mohahaha*
Sorry, men kan inte låta bli. Jag vet ju att du inte alls är kompis med tvättstugan.....
å sen den där lilla larven....Jag trodde du gillade alla djur?
:-D

2007-11-22 @ 19:56:34
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0