Kom fort snälla jul!

Nu vill jag bara att julen skall komma så jag får komma hem till småland och få lite energi av nära och kära. Har ingen som helst motivation att göra över huvud taget något alls. Vill inte plugga, vill inte gå på föreläsningar, vill inte umgås och vill bara dra täcket över huvudet och gå i ide tills jag blir pigg igen. Anledningen till att man är låg tror jag är att man legat på topp (studiemässigt då, för mitt sociala liv eller lovelife har knappast varit på topp senaste 1,5 året) i 3,5 år nu och det känns som om investeringen man gör i sin utbildning inte betalar sig riktigt. Ser slutet på tunneln nu då det är helt bestämt att jag flyttar hem i mitten av april och jag önskar at jag kunde ta ett gigantiskt kliv och landa där med en gång.

image170                        image171

Nu funkar det inte så och därför behöver jag jul så fort som det bara är möjligt med mys i pyntat hus, Dolly Parton och Kenny Rogers på stereon jämte en utsmyckad gran, nötter, knäck och ett högljutt "ho ho hoooo" från tomten. Vill se snön singla ned utanför fönstret på Storgatan och se folk därute stressa fram med paket under armarna. Vill höra "Tomten" på radion och andra julkopplande kåserier från människor med lugn julstämma... Pepparkakor med ädelost på som man sköljer ned med julmust, eller varför inte ett gott rosévin... Vill se mamma smyga med rim och julklappspapper i ett kök som doftar av nejlikor och dopp i grytan. Vill ha hemmagjorda köttbullar med janssons frestelse och krama mormor på julafton och höra Kalle Anka i bakgrunden.

image172

Står snart inte ut mer i den mest platoniska av städer som kallas Uppsala... Eller som Sue Ellen sa: "Urksala". Fan va bra sagt, urk är bara förnamnet!

Kommentarer
Postat av: syrran

Det går fort nu syrran. Innan du vet ordet av är det dags att packa in dig i bilen och kuska hem. Vill också ha hem dig snart. Du har varit i det där "Urksala" alldeles för länge nu....
kramiz

2007-11-21 @ 22:34:21
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0