Kosackblod - 2008's medicin?

Har inte blivit riktigt frisk sedan jag insjuknade i nån influensa/halsfluss för tre veckor sedan. Igår blev det värre igen och jag är lite orolig för mitt nyårsfirande. Skulle köpt en whiskey nu när jag var på systemet för en halvtimme sen, men det bekom mig totalt. Tror nämligen på det där med egenmedicinering av diverse hemgjorda drycker - som t.ex. "Kosackblod". Där skall man blanda två delar rödvin, två delar kaffe och en del vodka. Larsa lärde mig den häxdrycken för tio år sen och jag tror att ju äckligare det är - ju mer funkar det.

Nu är det inte så äckligt som det låter men det är en jädrans blandning och det sägs att det skall vara de bästa.

Ikväll skall vi singlar samlas hos Släggster för en trerätters middag med tillhörande spel (buzz hoppas jag), skumpa å öl... Vi har ett flertal vänner på andra fester bara ett stenkast bort (par-fester) och vi kommer under kvällen att dra ut på turné. Vill inte häcka på nån parfest en hel kväll och då passar det att slinka förbi en kortare stund... :)

Återkommer senare med info hur det begav sig.

Laters alla yllen och ett GOTT NYTT ÅR 2008!

Kommentarer
Postat av: Mårten

Jag är språkpolis. Du skrev "...jag tror att ju äckligare det är - ju mer funkar det". Det SKA stå "... jag tror att ju äckligare det är - desto bättre funkar det"
Adjö!

2008-01-04 @ 22:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0