Det lilla grynet...

Idag ska jag vara barnvakt... Åt min systers 7 månader gamla son, Elias. Han skall vara hos mig från nu tills imorgon samma tid ungefär. barnvaktsuppdraget kan mycket väl bli ett äventyr då det lilla livet aldrig sovit borta med någon förut och moster är ju inte "helvan" vid att ensam stå som uppdragsmottagare för en sån liten under så lång tid. Nu är jag ju känd som "lektanten" eftersom alla ungar av nån anledning älskar mig och se mig som ett träd man kan klättra i, en häst man kan rida på, en bov i vilda västern som man ska fånga o.s.v....

Vi ska bara mysa hela dagen och kvällen och den första turen bär nog av ned till Apladalen där man kan strosa bland gamla hus, getter och får (han ska ju lära sig det här med djur nu när moster läser till agronom...).

Nu ska jag göra klart allt som jag inte hunnit och så kommer uppdatering imorgon tillsammans med de jag ska "ta" efter min systers taging härom dagen!
Bara måste lägga in en av mina favoriter i alla "barn-sammanhang". Detta är Allan Edwall från Rasmus på luffen... Love it!

Kram så länge allihop!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas det gått bra! Kram

2007-08-05 @ 00:14:42
URL: http://radhusidyll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0