Bäv(r)ar för bilfärd...

Med tanke på hur färden ner från Uppsala gick i slutet av maj så kan man känna sömnsvårigheterna krypa in under skinnet nu när det snart bär av uppåt. Det dåliga samvetet gör heller inte saken bättre direkt. Att veta om hur jobbigt katterna tycker det är att åka bil och ändå tvinga dem att åka i nästan 5 timmar gör att man mår väldigt dåligt i lilla hjärtat. Nu är det ju så att jag inte har något val så man kan bara härda ut och försöka minimera obehaget för de små tigrarna... Det man kan hoppas på är att vädret blir "dåligt" (gärna mulet och bara 13-15 grader) och regn skulle inte heller sitta fel.

Idag har jag varit och hälsat på min lilla mormor i Anderstorp. Med följde min sösster och hennes två småttingar... jag lagade mat till allihop och det njöts lax i ugn och sedan glass som efterrätt. Inte illa och nu känns det som om man inte behöver äta igen på flera dagar!

Nog ska det bli skönt att komma upp till sina egna saker och möbler då man bor i nån slags exil när man är här nere. Lite är så klart mitt, men det mesta är ju ändå mammas. I Uppsala sköter man sig själv och får sova i sin egna (stooora) säng och man kommer in i sina rutiner igen (läs: slippa gå upp kl 06!!).

Ska mest ta det piano i början av hösten för att hitta mig själv och mitt sinne igen och jag kan knappt vänta...


Det lugn jag kände här vid en sjö utanför stan skall jag minnas och tänka tillbaka på när den stressiga vardagen tar ett hårt grepp om mig... Underbara juni i mitt underbara småland!

Dagens Larson:

image109
hahahahahahaha... det är jag HELA HÖSTEN!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas resan går bra med kissarna!

2007-08-21 @ 09:18:12
URL: http://radhusidyll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0